onsdag 21 januari 2009

den snyggaste perioden hittills


tröja (Petit Bateau)

När man återigen försöker kränga ett krumbuktande barnhuvud genom en för trång halslinning kan man undra varför inte alla babykläder har omlottknäppning. Som den här ribbstickade bomullströjan från Sallys mormor.

Och till läsare Ellen: Än så länge är Sallybarnet billigt i drift. Allt i hennes välfyllda garderob är från givmilda vänner och släktingar. Man kan säga att detta är den mest välklädda perioden i hennes liv. Värre blir det i storlek 74 och framåt. Då blir det fulare tider. Och bloggen får nog läggas ner. Sorgligt.

2 kommentarer:

  1. Nej nej nej! Ingen nedläggning av blogg här inte. Dagens trevligaste muntration!
    Mormor handlar nya omlott tröjor i storlek 72, 74,76, 80, 82 osv osv osv.
    från mormor

    SvaraRadera
  2. Hur kan hon ha stlk 62 redan?! inte är hon tjock heller. och så ber jag om ursäkt för att jag representerar mig själv på bild med barn - it is so föräldanördigt och har alltid retat mig tidigare. men jag har ju tommy h på mig... och signe polarn. alla gånger!

    SvaraRadera