onsdag 20 maj 2009

snart behövs nya vêtements


I dag är kanske sista gången Sally kan ha på sig den här fina outfiten från Top Shop. Den börjar bli tajt om magen, mycket sorgligt.
För att bibehålla garderobens storlek drömmer jag nu om nya allmosor från världen utanför Väla. Vi har en kompis på väg till New York.., en storasyster som ska till Paris...
Om ni ramlar in i nån liten vêtements så är bankdirektören på väg mot storlek 74. Men ingen press, ingen press. Bara om ni känner glädje, ren konsumtionsglädje!

3 kommentarer:

  1. En viss till Sally närstående shoppingglad har fattat vinken. Härligt!
    kram från en glad mormor

    SvaraRadera
  2. Hade gärna bidragit men det börjar sina i garderoben. Det är som Linnéa säger nu med arg ton -"jag e ingen bebis jag e stor flicka mamma jag är 2 Sally e bebis". Men efterhand som man blir "stor flicka" så sliter man oxå mer på klärderna sally är nu ett steg närmre slitage. Bara genom att kunna sitta själv kommer man närmre dryck, jord, mat och bajs som kletar mer :) Men vi ska göra ett djupdyk efter några klenoder i garderoben.
    kram från oss

    SvaraRadera
  3. Alltså, det är inte så att det går nöd på henne. Sally har nog fortfarande femton par byxor och 20 tröjor/bodys som passar... Det är mer jag som tycker det är så roligt ta på henne nytt!

    SvaraRadera