söndag 30 augusti 2009

Sally blev nästan kändisbarn


I fredags hade jag följande mejlväxling med en kollega:

- Jag ska se Jude Law i Helsingör i morgon. Är det okej om jag lånar ditt barn?
- Det går jättebra. Jag kommer att bli avundsjuk på henne. Men det är jag ändå redan. Hon får ju tex mycket mer nya kläder än jag får.
- Jenny trodde förresten att det var okej om jag lämnade Sally hos Jude, men det tycker jag inte känns riktigt rätt.
- Jag ska tänka lite på det. Bra sak är att hon då skulle bli tvåspråkig. Det vore stort plus. Kanske skulle hon också få många fina kläder, Jude har väl rabatt hos sin exfru.

Jag såg flera fördelar. Men kollegan hämtade aldrig Sally igår. Kanske kom hon på att Jude gillar barnflickor, inte nödvändigtvis barn.
Och just nu känns det ändå rätt bra att Sally är kvar här hos oss i Helsingborg. Det är så mycket avgaser i London.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar