fredag 24 april 2009

lååång shoppingtur


Jag och Sally har ägnat större delen av dagen åt att åka tvåans buss i Helsingborg. Över fyra timmar har vi lagt på att hitta en vit body som ser ut som ett linne där uppe. Vi letade i åtta affärer. Lindex, Lilla, Kappahl, Åhléns och så vidare. Först i stan, sen på Väla.

Om det gällt någon annan hade jag nog sett den här dagen som spill på begåvning. Jag hade troligtvis tänkt "bra att hon snart ska börja jobba". Men jag känner mig mest nöjd faktiskt.
För nu har jag den vita bodyn i min hand! Skam den som ger sig.

Ingen mer glipa mellan gulles byxor och tröja, inga fler kalla vindpustar på den lilla (well....) magen. Det måste vara så här man ska använda sina föräldralediga dagar om man vill känna sig som en riktigt god mor.

1 kommentar:

  1. Du e en god mor hur du än gör men absolut en fin insats. För övrigt börja jag lipa när jag ser drottebodyn. Din första present till Linnéa vårda den ömt den ska ramas in sen : )
    Kram

    SvaraRadera