söndag 4 oktober 2009

en stund i Lund

Sally har fått en ny klänning. Den behövdes för att kunna använda strumpbyxorna hon fått av mormodern.
Pappan knäppte knapparna där bak.


Sen tog hon och jag tåget till Lund för att shoppa med Sallymoster och Linnea. Vi hittade perfekt affär i form av Pavement där det förritiden var bio Palladium.
Öppna krypytor för de små. Fina kläder för de stora.
Jag och Sallymoster ville köpa allt.

Sen hittade vi perfekt hotellbar med toast skagen och öl för de stora. Blädderblockspapper och kritor för de små.


Det regnade utanför.

2 kommentarer:

  1. Jag vill leva så här alltid... Börjar göra sannolikhetsberäkningar för mitt trisskrapande. Då är vi beredda dagen då vi alltid ska få glida in i flotta hotellbarer och smutta på vin. Samt prova (observera inte bara titta) på tjusiga kläder som man dessutom får lova att handla utan att uppoffra fiskpinnarna till mackaronerna.
    Jag är inte bitter bara förväntans- och hoppfull. Kram systern/mostern

    SvaraRadera
  2. Det där lät ju som ett finfint scenario. Jag ska genast börja köpa trisslotter. Kram.

    SvaraRadera