måndag 16 februari 2009

färdigheter utan övning

overall (Katvig)

Ni vet säkert att folk går på babysim och övar inför att göra ett dyk, det vill säga att barnet ska doppa huvet. Över tusen kronor kostar babysimskurserna. Flera månader tar det. Idag gjorde vi dyket helt gratis. Jag råkade nämligen tappa Sally i nya badbaljan.
Hon såg väldigt förvånad ut när jag fiskade upp henne. Men inget skrik. Inget trauma (vad jag kunde se...). Helt gratis.

Sen kom jag plötsligt på att man ju ska öva på det här med att lyfta huvet. Blev jättestressad för att jag helt glömt. Så jag la henne på magen. Voilá! Det visade sig att hon redan kan lyfta sitt huvud! Helt utan övning. Är hon inte ett intelligent barn så säg.

4 kommentarer:

  1. STOLT JAG ÄR ÖVER HENNE! pusspusspuss & massa stolt kärlek till miniplutten :)

    SvaraRadera
  2. vad bra. jag också mycket stolt, men det kan jag inte skriva i bloggen. :)

    SvaraRadera
  3. Gulle gulle gulle! Hon är världsbäst! Och tuff och modig! Som vågar doppa huvudet i badbaljan. Det vågar inte jag.
    mm

    SvaraRadera
  4. Hahaha rolig mormor...börja i tid för mammas badskräck har smittat sig på mej så du ska nog fortsätta tappa lite till...
    Mostern

    SvaraRadera