tisdag 17 februari 2009

först kultur, sen konsumtion


Sally och jag har ett lyxproblem.
Kanske mest jag.
Vi har fått så många kläder i storlek 62 att jag inte kunnat köpa ett enda. Har man över tjugo bodiesar är det svårt att motivera köp.
Men hon kommer ju aldrig till en ny storlek. Så i dag bestämde jag mig för att jag får köpa. Jag är ju ändå modebloggare. Läsarna kanske sviker om vi inte visar nya kläder här.

För att det inte enbart skulle bli konsumtion gick vi först till Fredriksdal och tittade på djuren, de har speciella kulturviktiga grisar och kossor där. Och en kaffestuga med gamla möbler (bilden).
Sen fick vi åka buss till stan och köpa både klänning och byxor. Tjoho!
Kommer snart att visas på en blogg nära er.

1 kommentar:

  1. Helt rätt. En dos kultur, en dos natur och en dos shopping. Då blir livet bättre. Man kan ta det i vilken ordning man vill. Man behöver inte heller vikta det ena mot det andra. Ibland blir det 80% shopping och 10%natur och kultur , ibland blir det 5%shopping och 60 % kultur och resten natur. Man blandar som man vill. Det är mixen som är tjusningen. De kallar jag livsfilosofi!!!!!

    SvaraRadera