söndag 26 juli 2009

första mötet med Hello Kitty & co


"Jag vet att det inte är min bil. Jag struntar i det. Jag tänker aldrig ge tillbaka den."

Sally fick låna Sagas leksaker när vi bodde hos henne nu i helgen. Bland annat den här bilen. Man kan säga att det var kärlek vid första ögonkastet.
Sagas mamma frågade vad Sally har för leksaker hemma.
"Hon gillar sin träskallra", sa jag. "Och bollarna."
"Dem hon haft sen hon föddes!?" frågade Sagamamman med skräck i rösten.
Sen packade hon ihop en hel kasse som vi fick med oss hem.
Färgglada saker i plast. Som låter. Och blinkar.

Härmed säger vi hejdå till trätramset från 1960-talet vi haft tidigare. Tack för den här tiden. Det var fint så länge det varade. Nu är det nya grejer som gäller.

2 kommentarer:

  1. Jag som senast idag tänkte på att vi borde ha regel om att ALDRIG NÅGONSIN ge Mini grejer som låter. Det är en plåga, PLÅGA I tell you!

    SvaraRadera
  2. Sorry. Nu har hon fem... Med små melodier i. Och snart även en Fisher-price-telefon som jag strax ska köra och köpa. Den sägs vara mycket viktig för hennes utveckling.

    SvaraRadera